I Torneig Escacs la Costera-Canal
La primera edició del Torneig d’Escacs de la Mancomunitat La Costera-Canal ha reunit 66 jugadors a la Biblioteca Ca Don José de Canals. La competició, organitzada també pel Club d’Escacs Els Voltors, ha ajuntat a persones de la Comunitat Valenciana, Múrcia, Catalunya i Panamà, impulsant la promoció de l’esport, la convivència i la projecció de la comarca.
El torneig també compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Canals i la Federació d’Escacs de la Comunitat Valenciana, aconseguint una gran acollida entre els participants.
La competició ha seguit el sistema suís a sis rondes amb un ritme de joc de 7 minuts més 3 segons d’increment per jugada. Els participants han destacat pel seu nivell, ja que ha comptat amb titulars i escaquistes amb un ELO FIDE, la puntuació oficial de la Federació Internacional d’Escacs, superior als 2.200 punts.
El primer classificat ha sigut Pablo Cruz, del Club EVA Manises, enfrontant-se a André Méndez, de Panamà. El podi l’han completat Antonio Granero, del Club Alberic, José Manuel Díaz, del Club Gambito Benimaclet, i París Francisco Ortega, del Club Yeclano. Del grup amfitrió Els Voltors destaca el canalí José Delgado. Com a competició esportiva, un paper important també ha sigut el de l’àrbitre.
A més, la competició es troba dins de la programació del Mig Any Fester de Canals.
La primera edició del Torneig d’Escacs de la Mancomunitat La Costera-Canal consolida una nova aposta esportiva, amb la intenció de convertir-se en una referència que fomente el joc i la convivència entre municipis.
I Torneig Escacs la Costera-Canal
