Fran de la Ínsua i Marta Carbó guanyen la II Volta a Peu a Pinet, cita destacada del circuit de carreres de la Vall d’Albaida

II Volta a Peu a Pinet

El passat 6 de setembre, la menuda localitat de Pinet va vibrar amb la celebració de la II Volta a Peu, una de les proves més esperades del Circuit de Carreres Populars de la Vall d’Albaida. Ambient festiu, emoció en cada metre i una gran participació marcaren una jornada on s’imposaren Fran de la Ínsua i Marta Carbó.

La jornada arrancaria amb les categories infantils també massives.  Seguidament, quan el sol començava a caure arribaria el torn dels adults amb 305 atletes afrontant u recorregut exigent de 7 quilòmetres. Foren 222 homes, 83 dones de 64 equips i dividits en 9 categories.  L’eixida fou ràpida, amb un grup compacte de favorits marcant un ritme alt des dels primers metres. Aquesta Volta a Peu va destacar pel seu traçat variat, que combinava trams plans i carreres estrets amb algunes pujades que posarien a prova la resistència dels runners. De destacar fou també la gran quantitat de públic present que animaria sense descans al llarg de tot l’itinerari.

Emocionant fou la recta final cap a meta, amb sprints apretats i aplaudiments que ressonarien per tot el poble. Fran i Octavio es jugaren posicions claus des de primera hora però els últims 100 metres foren espectaculars. La victòria seria per a Fran de la Ínsua, sènior del Grup Atletisme el Palomar qui faria un temps de 22:18; només 5 segons després entraria el segon classificat, Octavio Sanchis, veterà del Càrnicas Serrano i tercera posició per al promesa Mohamed Dhairi, del CA l’Olleria i un crono de 24:22.

En dones, la primer en creuar la línia de meta fou la veterana Marta Carbó, del CA Benissoda amb 29:23; en segon lloc entraria Andrea Ribera, sènior del Club Atletisme Atzeneta amb un crono de 29:42 i tercera la seua companya d’equip, Venus Alabort amb 30:12.

Més enllà de l’esportiu, la Volta a Peu a Pinet fou una celebració comunitària, consolidant l’esperit d’unió que caracteritza aquest circuit que segueix sumant etapes i emoció. La següent del calendari serà aquest dissabte 13 de setembre amb la vintè-primera volta a peu a Llutxent de 7,8 quilòmetres. A les sis i mitja curses infantils i una hora després l’absoluta.

II Volta a Peu a Pinet

Comarcal.TV

Deixa un comentari

Altres notícies d'interés