VII Trobada de Muixerangues
La Trobada de les Muixerangues de Xàtiva ha arribat enguany a la setena edició. La plaça de Sant Francesc, lloc de gran simbologia, ha sigut l’escenari on veïns i visitants han pogut admirar les figures de la muixeranga amfitriona i de les colles convidades, enguany grups de Vinarós, Alginet i Cocentaina.
Una de les seues figures més icòniques és la Figuereta, batejada per ells com a Felipet, figura d’homenatge als maulets que es va alçar davant del monument que els commemora. 80 membres la composen comptant amb la xicalla.
A més, de les convidades, la Muixeranga de Vinaròs, fundada l’any 2013 compta amb una indumentària molt característica. Es compon per un trage de colors roig i blanc inspirant en la bandera marítima de la ciutat.
D’altra banda, la Muixeranga d’Alginet, amb nou anys de trajectòria manté una forta vocació social i participativa, tal i com mostra un dels seus projectes més destacats: Muixeranga a l’Escola. Se’ls identifica per la seua vestimenta amb camisa blava, pantaló blanc i faixa roja.
A continuaciço, passem a la Muixeranga Penyeta Blanca de Cocentaina. Naix al 2016 i realitza la seua primera actuació a la Festa dels Nanos del barri del Raval de Cocentaina, situat al paratge de la Penyeta Blanca, el qual acabaria donant el nom a la colla.
També amb faixa negra i camisa i pantaló blancs porten realitzant figures de 4 alçades des del seu primer any i la seua feina enriqueix moltes de les festes locals.
Una trobada amb ambient de germanor que enforteix els lligams entre les diverses colles de tot el territori.
VII Trobada de Muixerangues