Ontinyent augmenta un 19% el pressupost destinat a sostenibilitat i arriba als 10,5 milions d’euros

Pressupost destinat a sostenibilitat

L’Ajuntament d’Ontinyent destinarà en 2025 un total de 10´53 milions d’euros a accions vinculades de manera directa a sostenibilitat i medi ambient. Xifra que suposa un increment del 19% respecte a l’any anterior.

Parlant de mobilitat, el servei Ontibici compta amb una partida de 170.000 euros. Pel que fa al bus urbà gratuït es modernitza el servei invertint més d’un milió.

Per al manteniment de les zones verdes que abasten 635.000 m2 es destina 1.901.899 euros. Un projecte emblemàtic serà la reforma del parc Mestre Ferrero. Compta amb 700.000 euros per a la primera fase, subvencionats per la Diputació de València. A més es continuarà amb el programa de gestió de residus verds.

La gestió de residus serà un dels aspectes que comptaran amb major dotació, 4.274.047 euros.

I el patrimoni ambiental també s’ha de protegir.

Dins la lluita contra el canvi climàtic, en aquest 2025 s’invertiran 168.732 euros en projectes d’autoconsum i energies renovables, incloent el lloguer de centrals fotovoltaiques, amb vora 94.000 euros, subvencions per a instal·lacions solars, 50.000 euros i accions relacionades amb el Pla d’Acció del Pacte d’Alcaldies amb 10.000 euros.

Pel que fa a serveis municipals i obres es destinaran més de 600.000 euros en el manteniment de les instal·lacions i espais i 49.000 en neteja i manteniment del clavegueram. Per a l’àrea de camins rurals, 25.000 euros o 185.000 per al dia a dia del manteniment d’elements com la senyalística, pavimentat, xarxa de residuals i mobiliari urbà.

Pressupost destinat a sostenibilitat

Comarcal.TV

 

Deixa un comentari

Altres notícies d'interés