Més de 900.000 euros d’inversió
La Conselleria de Sanitat ha posat en marxa la nova unitat multidisciplinària per a l’atenció de pacients amb esclerosi lateral amiotròfica (ELA) i malalties rares de l’Hospital La Fe. Es tracta d’un espai de 425 metres quadrats que alberga consultes de diferents especialitats, la qual cosa permet garantir una atenció integral a aquests pacients amb patologies d’alta complexitat i que requereixen, per tant, d’assistència específica per part de múltiples especialistes.
De fet, la nova unitat multidisciplinària permet un model d’atenció basat en el ‘acte únic’, on el diagnòstic, el seguiment, el tractament i la rehabilitació es concentren en un entorn integrat per a evitar desplaçaments i aconseguir que el sistema sanitari s’adapte a les necessitats del pacient. Per a això, la unitat compta amb un equip multidisciplinari format per personal de diferents especialitats.
Per a la posada en marxa d’esta nova unitat en La Fe, la Consellera de Sanitat ha realitzat una inversió de més de 930.00 euros. La nova unitat està dotada de set consultes especialitzades, sala de tècniques d’infermeria, Hospital de Dia de 80 m² per a tractaments complexos, així com gimnàs. Per part seua, la dotació tecnològica cobreix els controls neurològics, respiratoris i funcionals que requereix esta patologia complexa i l’equipament adquirit ha estat finançat amb fons europeus Next Generation dins d’un pla global de més d’un milió d’euros.
En la Comunitat Valenciana viuen uns 400 pacients amb esclerosi lateral amiotròfica i cada any es diagnostiquen uns 120 pacients nous i en quant a malalties rares, hi ha registrades més de 8.000 persones diagnosticades a la regió, amb característiques clíniques i epidemiològiques molt diverses, la majoria d’origen genètic, que apareixen ja en la infància.
A més, la Generalitat treballa en estos moments en un Pla Autonòmic de Malalties Rares o de Baixa Prevalença en la Comunitat Valenciana amb la finalitat de garantir una atenció integral, equitativa i eficaç. A nivell assistencial, la Comunitat Valenciana té acreditats centres de referència del Sistema Nacional de Salut per a l’abordatge de determinades malalties rares, participa en quatre xarxes europees de referència i té 24 unitats de referència de determinades patologies. Finalment, Sanitat ha donat un impuls a la investigació, de manera que actualment hi ha en marxa més de 80 projectes d’investigació en actiu sobre malalties minoritàries i complexes, al mateix temps que existeixen 56 unitats investigadores amb publicacions sobre ELA i nou centres participants en assajos clínics.
Per part seua, l’Hospital La Fe, a través del seu institut d’investigació, pertany a la xarxa europea Tricals, que facilita als pacients l’accés a assajos clínics que estan actius a nivell mundial.
La nova unitat multidisciplinària per a l’atenció de pacients amb esclerosi lateral amiotròfica (ELA) i malalties rares de l’Hospital La Fe ja ha començat a funcionar amb les primeres consultes i a atendre els primers pacients, i de manera progressiva s’aniran incorporant tots els servicis.
Més de 900.000 euros d’inversió
