Alfarrasí commemora el Diumenge de Resurrecció amb “l’Angelet de la Corda” representat per la xiqueta Aitana Carreres

114 anys d’història

El diumenge de Pasqua, Alfarrasí tanca la seua Setmana Santa amb la seua tradició més arrelada, la festa de l’Angelet de la Corda. Veïns i visitants es congreguen de matí a la Plaça Major per a presenciar l’encontre entre les imatges de la Verge dels Dolors i Jesús Ressuscitat.

Es tracta d’un singular acte protagonitzat enguany per la xiqueta Aitana Carreres. Ella ha estat la única xiqueta que s’ha presentat enguany. Tot i que no tenia competidors, va haver de superar la prova que passen els aspirants.

També la festa de “l’Angelet de la corda” està declarada d’Interès Turístic Provincial.

Tanmateix, aquest acte cada any atrau a nombrosos visitants, entre ells, enguany ha comptat amb la vicepresidenta de la diputació de València, l’ontinyentina, Natàlia Enguix.

A més, aquesta costum tan característica d’Alfarrasí es remunta a l’any 1912 quan un veí, José Ramón Esteve, va presenciar l’acte a Navarra i el va portar a la localitat valdalbaidina.

I després de l’acte, la parròquia de Sant Jeroni acollia la celebració de l’eucaristia solemne del Diumenge de Resurrecció amb prèvia processó amb les imatges de Crist i la Verge veiem desfilar a l’angelet acompanyat d’uns pares orgullosos a l’igual que la resta de la família.

114 anys d’història

Comarcal.TV

Deixa un comentari

Altres notícies d'interés