Els veïns de la Vila d’Ontinyent tindran fibra
Els veïns del barri de La Vila d’Ontinyent comptaran en breu amb una connexió de fibra òptica que millorarà notablement el seu accés a internet. La Comissió Municipal de Patrimoni, on participa la Generalitat Valenciana, aprovava aquest dimarts per unanimitat el Pla de Desplegament de Fibra Òptica al barri. D’aquesta manera, s’ha donat llum verda a l’autorització per iniciar la instal·lació al centre històric.
Així, finalitza la tasca desenvolupada en l’anterior legislatura pels llavors regidors, Joan Sanchis, de Territori i Paco Penadés, d’Enllumenat, que van iniciar els tràmits i treballs previs.
A més, des de l’Ajuntament es va habilitar una partida pressupostària per assumir el cost de portar el cable des de la connexió general fins a les cases de les persones interessades, seguint el model aplicat anteriorment al barri de Poble Nou. Encara que la iniciativa del desplegament correspon a empreses privades, des del consistori s’ha treballat intensament per facilitar-ho al màxim. I s’ha tingut en compte la creixent necessitat d’una bona connexió a internet per a treballar, estudiar o accedir a serveis digitals.
A la reunió de la Comissió Municipal de Patrimoni s’aprovaren altres projectes destacats. Entre ells, la reurbanització del carrer Muralla, que connecta amb el Pas de Guàrdia, després de les obres de recuperació de la Muralla Nord. Altra actuació important serà la instal·lació d’il·luminació ornamental LED i RGB a les quatre xemeneies d’Ontinyent considerades Patrimoni Històric.
Els veïns de la Vila d’Ontinyent tindran fibra