Més projecció per a la Setmana Santa de Xàtiva
La Setmana Santa de Xàtiva ja és Festa d’Interès Turístic Autonòmic. Així ho recull el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, DOGV, que ha publicat aquest dijous l’esperada resolució, reconeixent el valor patrimonial, cultural i religiós d’aquesta celebració. L’Ajuntament de Xàtiva ha tingut un paper clau en aquesta distinció, mitjançant una estratègia sostinguda en el temps i coordinada amb la Germandat de Confraries.
Una distinció que es converteix en un revulsiu turístic per a la ciutat i que ja mateix comença a promocionar-se per atraure ja enguany a un gran nombre de turistes.
Els orígens de la Setmana Santa de Xàtiva es remunten a l’Edat Mitjana. A més de la seua antiguitat destaca per la implicació ciutadana. En l’actualitat participen 16 confraries i processonen 18 imatges. Es tracta d’una manifestació de gran arrelament, que involucra a persones de tota la ciutat i comarca i que combina devoció, tradició i cultura.
Amb la Setmana Santa de Xàtiva, la Comunitat Valenciana compta amb 91 festes declarades d’Interès Turístic Autonòmic.
Més projecció per a la Setmana Santa de Xàtiva
Comarcal.TV