Processó IV Centenari Beata Inés
Hem assistit de matí a la missa pontifical pel quart centenari del naixement de la Beata Inés i per la vesprada, la multitudinària processó fou l’altra de les principals i més grans notes del dia 9 de febrer. Milers de ciutadans abarrotaren les immediacions de la parròquia de Sant Miquel i l’església de la Beata de Benigànim per a contemplar l’eixida de les imatges que havien pernoctat en la parròquia formant part de l’exposició del IV aniversari.
Belles talles, portades per pelegrins de diferents parròquies i confraries per a processonar junt a la protagonista, en un esdeveniment tan especial i de tal magnitud. Entre elles estaven el crist de Carcaixent, la Beata Inés de Benicull, l’Esperança de Guadassèquies, Santa Ana de Bellús, la Santa Faç de Llutxent, el Natzarè de la Pobla del Duc o el Santíssim Crist del Mont Calvari d’el Genovés, entre molts estendards. I com no, els titulars de Benigànim, el Crist de la Sang i la Divina Aurora que desfilaren davant l’amfitriona, la Beata Inés.
Una processó plena de devots portant ciris, amb quantitat ingent de festers de rigorós negre amb l’escapulari i elles amb tella i mantellina i destacada també la presència d’alcaldes i regidors de la comarca de la Vall d’Albaida i altres veïnes. Una llarga comitiva amb un lloc destacat per l’alcaldessa, Yovana Herrero acompanyada pel president de la Diputació de València, Vicent Mompó. Com veiem aquesta no fou una celebració festiva a l’ús i a més de la participació d’altres imatges més foren els atractius d’aquesta cita solemne.
Efectivament aquest processó extraordinària va recorre esglésies i temples de Benigànim i els llocs vinculats a la vida de la Beata.
Tots els veïns de la població treballaren des de fa dies confeccionant garlandes i altres adorns per a engalanar la totalitat del recorregut. I seguint amb la costum de les processons en honor a la Beata s’escenificaren moments de la seua vida per desenes de veïns voluntaris per a il·lustrar el recorregut amb la vida i experiències místiques de la humil religiosa.
Una manifestació d’expressió popular i de fervor religiós que culminaria en un espectacle piromusical de focs artificials a ritme de pasdoble dedicat a la Beata Inés on no va faltar el cant de l’aniversari feliç.
I amb la celebració de l’aniversari, la Beata Inés de Benigànim continua omplint de contingut les pàgines de la història d’aquest poble per a la seua major glòria i eternitat.
Processó IV Centenari Beata Inés