Històries que es construeixen amb les mans: Luis Parra, terrissaire de Gandia

Fang, terra i aigua. Tres elements senzills que en les mans de Luis Parra es transformen en peces úniques.

Nascut a Conca i establit a Gandia, manté el llegat d’una família dedicada plenament a la terrissa. Ja retirat, encara manté la vocació per l’ofici.

Tot comença amb el fang. Treballar-lo, sentir-lo, donar-li forma… és un procés que demana paciència i precisió.

Al torn, les mans guien el moviment, mentre la peça naix a poc a poc. Després, el temps i el foc faran la seua part.

Darrere de cada objecte hi ha hores de treball, però també emocions, records i tradició. Un saber que ha passat de generació en generació, i que hui lluita per mantindre’s viu.

En un mercat dominat per la producció en massa, l’artesania busca el seu lloc, reivindicant el valor del fet a mà.

Després de tota una vida dedicat a la terrissa, el taller de Luis Parra s’ha convertit en un museu d’art on cada peça guarda una història.

El seu esperit de superació i el seu afany per seguir aprenent l’han portat a continuar reciclant-se i descobrir noves maneres de treballar el fang.

Al taller de Luis cada peça no és només fang… és temps, és dedicació, és història.

Comarcal.TV

Deixa un comentari

Altres notícies d'interés