Els Reis Mags a la Costera
El sol ha acompanyat als Reis Mags d’Orient en la cavalcada celebrada dimarts, 6 de gener, pel matí a Xàtiva, ajornada un dia per les precipitacions encara que el fred intens es deixava notar. Ací els protagonistes, a més de Ses Majestats i els més menuts, han sigut els personatges infantils i de contes, els ballets i la música. Una desfilada que estrenava organització a càrrec d’una empresa externa, Espectáculos Sergio Sevilla, però amb la col·laboració d’entitats locals com la Junta Local Fallera. La comitiva partia a les 12 hores des de l’avinguda Selgas, a l’altura del Gran Teatre per a recorre aquesta cèntrica via, l’Albereda Jaume I i la República Argentina fins la Baixada del Carme.
Un ballet obria la cavalcada, junt a dos patges reials. Al seu darrere, diverses carrosses, intercalades per altres dansetes i bandes de música van repartir caramels i llepolies a mansalva i omplint les bosses dels xiquets i xiquetes que, acompanyats de les seues famílies, han omplert tot el recorregut.
Personatges infantils com la Patrulla Canina, de contes com Alícia, xanquers, un malabarista amb foc o una carrossa com la mina de carbó han amenitzat tan màgic acte junts a coreografies i grups de música formats per les bandes locals, la Nova, la Primitiva Setabense, la Vella o la batucada Rytmus.
Una gran comitiva que donaria pas als Reis Mags, cadascun en la seua pròpia carrossa i gran fanfàrria. Melcior, Gaspar i Baltasar saludarien a la multitud que clamava el seu nom. Quasi dues hores de cavalcada que posava el fermall d’or al complet programa de Viu el Nadal a Xàtiva.
A la veïna localitat de Canals, Ses Majestats van viure una calorosa benvinguda a cobert, al pavelló Ricardo Tormo el dilluns de vesprada i rodejats de menuts plens d’il·lusió. Una atípica però participativa cavalcada que es completaria el mateix dia de Reis de matí on es van preparar tallers infantils de manualitats i jocs musicals a les pedanies. En concret es van disposar a la plaça de l’Església de Torre de Frares, plaça Juan Carlos I d’Aiacor i al Torreó de la Torreta.
I seguint aquest periple per la Costera arribem a la Font de la Figuera on si es va mantindre la data habitual de la cavalcada de Reis, el dilluns 5 de vesprada amb el públic ben abrigat per rebre a tan il·lustres personatges amb un sense fi de somriures. Uns Reigs Mags que a la localitat visitaven a peu. I uns Reis que ací pernocten perquè el 6 de gener i des de bon matí reparteixen els regals casa per casa, una cita ben tradicional i la més esperada entre la xicalla que és possible gràcies a la col·laboració dels Amics dels Reis Mags.
Els Reis Mags a la Costera
