La ministra Diana Morant destaca en Xàtiva el paper de l’IES Simarro com centre d’excel·lència de formació professional

Reconeixement nacional d’FP

La ministra de Ciència, Innovació i Universitats i secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, ha visitat Xàtiva per a conèixer de primera mà un dels projectes impulsats per l’equip de govern que situa al municipi com a referència en l’àmbit educatiu, tecnològic i innovador: el projecte “Centre Intel·ligent”, de l’IES Lluís Simarro, recentment reconegut com a centre d’excel·lència de formació professional en el sector d’intel·ligència artificial i Big Data. Un projecte basat en la sostenibilitat, la seguretat i l’ús avançat de la IA que té com a objectiu formar alumnat i professorat en competències d’alt impacte tecnològic. D’aquesta forma, l’IES Lluís Simarro es col·loca a l’avantguarda de l’FP del futur al marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència NextGeneration UE amb una subvenció d’un milió d’euros.

Un reconeixement que, per a la ministra, podrà convertir Xàtiva en un futur hub d’Intel·ligència Artificial amb un ecosistema propi, pimes al voltant i noves oportunitats per als joves.

D’altra banda la ministra ha contraposat el model de Xàtiva amb l’impuls de l’Educació com a servei públic amb el de la Generalitat Valenciana que té una aposta nul·la en aquesta i altres matèries, criticant també la falta d’inversions a la ciutat.

Una vegada finalitzada la reunió i la compareixença als mitjans, Morant ha aprofitat per a visitar el Betlem Municipal i el mercat de Nadal acompanyada per la Corporació Municipal.

Reconeixement nacional d’FP

Comarcal.TV

Deixa un comentari

Altres notícies d'interés