Presentació de la 40 MIT
El Museu Internacional de Titelles d’Albaida (MITA) ha acollit l’acte de presentació oficial de la 40a edició de la Mostra Internacional de Titelles a la Vall d’Albaida (MIT), que enguany es celebrarà del 6 al 9 de novembre i que portarà més d’una trentena d’espectacles a pobles grans i menuts de la comarca.
La presentació, celebrada al hall del MITA, va reunir representants institucionals dels 22 municipis participants en la MIT, i també dels pobles participants a la Mostra de Titelles d’Estiu, una gira commemorativa que des de juliol fins a octubre està acostant l’essència del festival als 12 pobles més menuts de la Vall d’Albaida.
La directora artística, Marisol Limiñana, va obrir l’acte amb una intervenció que va posar en valor la trajectòria del festival, des dels seus inicis fins a l’actualitat. A més va avançar el cartell d’aquest 2025.
Una gran varietat de propostes
L’alcalde d’Albaida, Juan Carlos Roses, va donar la benvinguda anunciant que, pròximament, els titelles de “Los Lunnis” també passaran a formar part del Museu Internacional de Titelles d’Albaida.
Al a presentació hi van assistir personalitats d’entitats col·laboradores, com la Generalitat Valenciana i la Diputació de València, així com professionals del sector cultural, tècnics i dels ajuntaments i amics de la Mostra.
I en aquesta fita tan especial, no va faltar Josep Policarpo, un dels precursors i creadors de la MIT.
40 anys després, el públic gaudirà de propostes per a totes les edats, des de titelles clàssics fins a nous llenguatges escènics.
La vetlada va continuar a la Plaça Major d’Albaida per gaudir de l’espectacle “A la fresca” de la companyia Anna Confetti, que també participarà a aquesta 40 MIT, una proposta divertida i participativa que va arrencar rialles i aplaudiments de grans i menuts.
La programació completa, així com horaris, localitzacions i informació de les companyies participants, es podrà consultar a l’octubre a www.mostratitelles.com i a les xarxes socials de la MIT.
Presentació de la 40 MIT