Fira i Festes Oliva 2026
Oliva començarà aquest divendres la seua esperada Fira i Festes. Una celebració oberta a la ciutadania que enguany més que mai ha comptat amb la participació de diverses associacions i col·lectius del poble. A banda d’una de les activitats més esperades, la Fira Gastronòmica de les Associacions, es comptarà amb dues celebracions que s’han preparat conjuntament per la Federació de Falles d’Oliva i la Federació de Moros i Cristians. Així dissabte 20 de juny es commemorarà el cinquantenari de la recuperació d’aquesta festa amb una completa jornada que aglutinarà diana, fira infantil, parlament de l’àngel anunciador, entrada històrica i fi de festa amb sopar de germanor i música al parc de l’Estació.
Per altra banda continua el cicle de concerts de música en directe, oberts i gratuïts de grups reconeguts. Destaca el del divendres 19 al parc de l’Estació amb “La Guàrdia”, mítica banda espanyola de pop-rock, famosa a finals dels 80 i principis de 90 amb temes tan coneguts com “Cuando brille el sol” o “Mil calles llevan hacia tí”.
En l’organització de la Fira i Festes ha estat molt activa la col·laboració entre els diversos departaments a l’hora de confeccionar el programa. Així amb la regidora d’Esports es comptarà amb la Gala de l’Esport del 12 de juny i la competició “Basket Summer Cup” del 12 al 14 de juny; amb la regidoria de Joventut, la macrodiscomòbil “Tallarina on Tour” dissabte 13; per part de Cultura, el II Sarau de Danses Raval i Vila amb la rondalla l’Ullal de Sons i Veus i també l’òpera “Les Arts Volant” per al 21 de juny i per al dia 14, i per part del departament de Música, actuació de la Banda Juvenil de l’Associació Artístic Musical d’Oliva.
Fira i Festes Oliva 2026