Detecció de consum de drogues i fàrmacs
La Casa de Cultura de Xàtiva acollirà aquest divendres 6 de febrer -a partir de les 10h- la III Jornada Internacional d’Epidemiologia i Salut Pública “Ciutat de Xàtiva”, un esdeveniment científic i divulgatiu de referència que convertirà la capital de la Costera en un espai central de reflexió sobre la innovació en vigilància epidemiològica, salut pública i prevenció de conductes addictives, especialment en l’àmbit de la població infantojuvenil. I és que aquest any el projecte es bases en l’anàlisi d’aigües residuals en centres educatius de Xàtiva.
I una jornada de rellevància també per comptar amb la participació de la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant.
Com hem avançat, aquesta tercera edició, mitjançant l’anàlisi de mostres d’aigües residuals recollides en quatre instituts de secundària, es basa en a detecció objectiva del consum de drogues i determinats fàrmacs en població adolescent d’entre 12 i 18 anys.
En concret s’han realitzat mostrejos bimensuals al llarg d’un any i diferenciant períodes lectius i no lectius. Els resultats han permès identificar patrons temporals i variacions de consum.
El programa s’obrirà amb la recepció institucional. La intervenció de la ministra, Diana Morant, tindrà lloc en l’acte de cloenda a partir de les 13.30 hores.
Detecció de consum de drogues i fàrmacs
