Xàtiva centralitza la manifestació del 8M amb una vintena d’associacions vingudes de tota la comarca que criden per la igualtat malgrat la pluja

Manifestació 8M Xàtiva

El dissabte 8 de març per la vesprada els carrers de Xàtiva van estar plens de força, sororitat i reivindicació. Organitzada pel Consell de les Dones, la capital de la Costera va tornar a centralitzar la manifestació en la comarca on una marea violeta va envair el recorregut que, partint de la Casa de les Dones, arribaria a l’Ajuntament; un color present (1´45) inclús en els paraigües que es van haver d’obrir per refugiar-se d’un dèbil pluja que no va minvar la participació. Una vintena d’associacions van acudir a aquesta cita i és que, a més com ve sent habitual, la Mancomunitat la Costera-Canal va posar a disposició dels municipis un autobús que va recollir a totes les persones que cridaren juntes per la igualtat.

Pancartes d’associacions feministes,  institucional; de partits polítics; de sindicats… cada pas de la manifestació fou un recordatori que la lluita feminista és imparable i imprescindible per evitar la reversió dels drets aconseguits i per recordar a aquelles que ja no hi són.

Un dia de resistència i de reivindicacions perquè encara queda feina per fer tal i com va reflectir el manifest d’aquest 2025.

La manifestació fou a les set de la vesprada però altra cita, aquesta a migdia va servir per a celebrar el Dia de la Dona a Xàtiva. Fou la mascletà especial disparada per Nati Fernández Teruel al Jardí de la Pau.

Perquè el feminisme no és només una data, sinó un compromís diari i a Xàtiva aquesta lluita és contínua.

Manifestació 8M Xàtiva

Deixa un comentari

Altres notícies d'interés